حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود؟ + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور
سرخط خبرها

جزئیات اولین تراکنش رسمی کانال مالی سوییس با ایران

  • کد خبر: ۳۶۳۹۵
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
جزئیات اولین تراکنش رسمی کانال مالی سوییس با ایران
سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان نخستین تراکنش در کانال مالی سوییس با ایران با موفقیت انجام شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پس از آن که چند ماه پیش سوییس از جلب موافقت آمریکا برای ایجاد یک کانال مالی مربوط به انجام تراکنش های مالی تجارت بشردوستانه با ایران خبر داد، اکنون نخستین تراکنش مالی مربوط به صادرات این اقلام به ایران با موفقیت از طریق این کانال انجام شد.

آن طور که شبکه قطری الجزیره به نقل از منابع خبری در دولت سوییس گزارش داده، این تراکنش مربوط به صادرات یک داروی ضد سرطان به ایران بوده است که یک شرکت سوییسی آن را ساخته است. این تراکنش نخستین تراکنش رسمی از طریق این کانال محسوب می شود اما اولین تراکنش نیست؛ چرا که پیشتر در ماه ژانویه امسال یک تراکنش آزمایشی به ارزش ۲.۳ میلیون یورو مربوط به صادرات تجهیزات مورد نیاز برای عمل پیوند عضو در داخل همین کانال صورت گرفته بود. این تراکنش آزمایشی را یک بانک مستقر در شهر ژنو انجام داده بود.

کانال تجارت بشردوستانه سوییس با ایران با هدف تسهیل تراکنش های مالی مربوط به صادرات مواد غذایی و دارو به ایران توسعه داده شده است و فعلا روی فراهم کردن زمینه صادرات اقلام بشردوستانه شرکت های سوییسی به ایران بدون آن که آن ها در خطر اتهام نقض تحریم های آمریکا قرار گیرند، متمرکز شده است.

مواد غذایی و دارو مشمول تحریم های اعمال شده آمریکا علیه ایران از زمان خروج دولت ترامپ از برجام در سال ۲۰۱۸ نیستند اما با توجه به گستردگی تحریم های آمریکا که طیف وسیعی از شبکه های حمل و نقل، خدمات مالی و بانکی را در بر می گیرد، بسیاری از بانک های خارجی از ترس تحریم های آمریکا با احتیاط زیاد در خصوص انجام تراکنش های مالی با ایران فعالیت می کنند.

طبق اعلام اداره امور اقتصادی سوییس، شمار زیادی از شرکت های سوییسی مشتاق به استفاده از این ساز و کار هستند و انتظار می رود در آینده درخواست تعداد بیشتری از آن ها برای مشارکت در این کانال تایید شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->